Zahvaljujući njoj, facebook zarađuje milijarde

Zahvaljujući njoj, facebook zarađuje milijarde

438
0
PODELI

Sheryl Sandberg koja je radila za Google i pristala da pređe u Facebook, za kratak period je preokrenula kompaniju koja je pre njenog dolaska imala 130 zaposlenih i 70 miliona korisnika, a sada ima 2.500 radnika i 700 miliona ljubitelja ove društvene mreže.

Kada je Mark Zuckenberg pre nekoliko godina otišao na Božićnu proslavu kod jednog od direktora facebook-a  i pred njegovom kućom ugledao potpredsednicu za globalne operacije online prodaje u Google-u Sheryl Sandberg, nije ni slutio da će pristati  da iz kompanije koja broji 4.000 zaposlenih, pređe u njegovu firmu koja nema prihode. Već pri prvom susretu ostali su sat vremena zadubljeni u razgovor u kom je osnivač najpopularnije društvene mreže saznao da je upravo ona bila u potrazi za drugim poslom.

Nakon Božića, počeli su češće da se viđaju, ali su ubrzo shvatili da moraju nešto da promene inače će početi da kruže priče o njima.  Svoje druženje i kovanje planova, kako da se na finansijski način probudi Facebook, tj da facebook počne da zarađuje, nastavili u svojim domovima. Jednom prilikom je Sheryl-in  suprug izjavio da su izgledali kao dečko i devojka, pričali su o tome u šta veruju, do čega im je stalo, šta im je misija. Obavljali su filozofske razgovore.

Do februara 2008. godine, Zuckenberg je bio siguran da će upravo ona spasiti Facebook. Sheryl  je govorila da je kompanija vođena instiktima i međuljudskim odnosima, aludirajući na to da ih u Google-u nije bilo, pa njen odlazak iz te kompanije nije bio gladak.

– Prilazila je ljudima, prekidala razgovore, predstavljala se i nametala gard kojim je naređivala ljudima da se predaju i uspostave direktan odnos s njom, jer nije želela da se zatvara u kancelariju sa Zuckenbergom – ispričala je jednom prilikom potpredsednica Facebook-a, Kris Koks.

Sheryl Sandberg je priznala da je po dolasku u Facebook osetila strepnju pojedinih ljudi. Pitali su je hoće li biti previše korporativna za njih, da li će narušiti dominantnu mušku kulturu koja je tipična za Silikonsku dolinu. Međutim, ona je brinula samo o finansijama.

– Nad glavama nam je visilo pitanje možemo li ikada zaraditi novac – ispričala je u jednom intervju.

Inženjeri su mislili da je novac prirodna posledica genijalnih web stranica, a očigledan Facebook-ov biznis, prodaja oglasa, je bio u rasulu. U hi-tech industriji su već počele glasine u kojima im se prognozirao krah kao i Myspace-u. Kako bi to sprečila smislila je par pitanja: treba li se za prihode oslanjati na oglase, e-trgovinu ili pretplatu i pozvala direktore da svakog dan od 6 do 9 sede i raspravljaju na tu temu.

Na proleće su se usaglasili da krenu sa direktnim oglasima koji su do 2010. godine bili profitabilni. Za tri godine, Facebook je porastao sa 130 zaposlenih na 2.500 i sa 70 miliona na 700 miliona korisnika. Počeli su da uče o marketingu i nalazili su sopstvene modele prezentacija koje su drugi oglašivači hteli da naplate.

Pre dve nedjelje sklopili su partnerski ugovor s francuskim marketinškim magom “Publicisom” koji je vredan 500 miliona dolara i već je počelo da se nameće pitanje koji će biti sledeći korak Sheryl Sandberg.

U istoriji biznisa, samo je nekolicini ljudi uspelo da pođe za rukom da u tako kratkom periodu pokrenu dve velike kompanije.

 

 

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR