Postoji šest vrsta tviteraša, kojoj vi pripadate?

Postoji šest vrsta tviteraša, kojoj vi pripadate?

435
0
PODELI

Možda vam se čini kako ih ima mali milion, ali ustvari postoji samo šest obrazaca po kojima se tviteraši okupljaju tokom rasprava, u rasponu od debata istomišljenika do sveobuhvatnih rasprava o velikim i važnim vestima.

Do tog zaključka su došli naučnici na čelu s Benom Shneidermanom sa Univerziteta u Marylandu, nakon istraživanja deset hiljada razgovora na Twitteru tokom protekle četiri godine.

Na osnovu tema o kojima se razgovaralo, informacija i uticajnih pojedinaca napravili su mapu najčešće korišćenih obrazaca na Twitteru, koji bi mogli pomoći pri boljem objašnjavanju trendova, tema i implikacija koje donose nove tehnologije. 

Lee Rainie, direktor projekta Pew Research Internet, rekao je kako ta mapa daje snimak mase iz vazduha, ‘dok istovremeno možemo čuti o čemu ljudi u njoj razgovaraju’.

Istraživanje, verovatno prvo te vrste, obavljeno je uz pomoć softvera otvorenog koda NodeXL, korišćenog za interpretaciju podataka i posebno prilagođenog za ovu svrhu. Omogućio im je istraživanje međuodnosa tvitova, retvitova i društvenih mreža korisnika Twittera. Moguće ga je koristiti za istraživanje Facebooka, Flickra, e-maila i drugih mrežnih struktura.

Evo kojih su šest obrazaca pronašli.

Usko povezana skupina

Njeni članovi tesno su međusobno povezani, jače nego s bilo kojom podskupinom. Ove guste mreže često su zajednice ljudi koji su svesni jedni drugih i često razgovaraju međusobno. Međusobno se prate, odgovaraju  na tvitove i spominju jedni druge. Neretko dele zajedničke interese i poglede na život. 

Takve su mreže sastavljene od nekoliko gusto isprepletenih skupina među kojima razgovori putuju od jedne do druge, uključujući različite ljude u različita vremena. Malo ko ostaje izvan – izolovani članovi su retkost. Najčešće hashtagove koristili su kako bi označili pojedine skupine. Okupljaju se oko ključnih ljudi. 

Polarizovane rasprave

Obično ih čine dve velike i zgusnute skupine istomišljenika, koje imaju malo toga zajedničkog. Vode razgovore obično o temama oko kojih se ljudi žestoko podele, poput politike. 

Zanimljivo, ali ne svađaju se, već se ignorišu pe usmeravaju na različite izvore na webu i koriste različite hashtagove. 

Mreže podrške

Prigovori potrošača usmereni velikim kompanijama često se rešavaju putem korisničkih profila na Twitteru. To stvara zasebno, prepoznatljivo čvorište, iz kojeg se odgovara mnogim inače međusobno nepovezanim korisnicima. Ipak, oko njih se mogu stvarati i skupine međusobno povezanih tviteraša, koji razgovaraju o temama vezanim uz mrežu podrške. 

Mreža za emitovanje

Komentari na važne vesti stvaraju vlastiti obrazac i strukturu, u kojoj brojni ljudi ponavljaju tvitove novinskih i medijskih organizacija. Članovi ove mreže često su međusobno povezani jedino putem izvora vesti, iako ima i manjih podskupina usko povezanih tviteraša koji raspravljaju o vestima. 

Specializovane grupe

Rasprave o nekim popularnim temama mogu dovesti do razvoja više manjih skupina, koje se često formiraju oko nekoliko čvorišta, svaka s vlastitom publikom, uticajnim likovima i izvorima informacija, oko kojih se okuplja veći broj izolovnih pojedinaca. 

Obožavatelji brendova

Kad se na Twitteru oglasi proizvođač poznate robne marke ili slavna osoba, to će često okupiti veći broj izolovanih, nepovezanih tviteraša, koji će tvitovati o tome, ali ne međusobno. Što ih je više, to su manji izgledi da će sudionici biti povezani, piše Daily Mail.

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR