League of Legends i DOTA 2 vode PC gejming u 2014!

League of Legends i DOTA 2 vode PC gejming u 2014!

528
0
PODELI

Prema podacima analitičke firme DFC Intelligence, PC gejming je živ i zdrav i prognozira se  da će u 2014. godini globalno PC tržište porasti sa 22 milijarde dolara, na 25 milijardi!

Analitičar Džeremi Miler navodi da, iako Azijski igrači doprinose velikom delu tržišta,  PC gejming na zapadu je sve popularniji, “igrači su izgleda spremni da ulože više novca nego ikada ranije.”

Najveći porast dolazi na leđima MOBA naslova, DOTA 2 i League of Legends, koje su po navodima DFC-a, bile dve najpopularnije PC igre u 2013-oj godini. Upravo zahvaljujući dominaciji tih naslova, MOBA žanr drži prvo mesto po popularnosti. FPS naslovi i MMORPG dele drugo mesto. Igre kao što su Counter-Strike: Global Offensive i Team Fortress 2 pomogle su da PC FPS žanr prestigne MMO u 2013.

Svoj rast PC gejming tržište mnogo duguje free-to-play, naslovima, a osim toga izdavačima mnogo pomaže i avansno plaćanje.

“Iznenađuje činjenica da avansno plaćanje i dalje funkcioniše, i to jako dobro. DOTA 2 je naplaćivala 30 dolara za beta verziju igre, pre nego što je prešla na free-to-play. I mnogo ljudi je bilo spremno da izdvoji tu sumu.” rekao je Dejvid Kol, predstavnik DFC-a. “Znači da hibridni sistem poslovanja, koji se naziva F2P, ali opet se unapred naplaćuje, funkcioniše.”

“Takođe, tradicionalni model kupovine, kada se za igru samo jednom plati, je i dalje vrlo popularan, ali sve je popularnije da se igračima prodaje dodatni sadržaj nakon glavne kupovine. Verujemo da je pored free-to-play igara, to glavni razlog za razvoj tržišta.”

Na osnovu učinka u 2013-oj godini, DFC Intelligence predviđa da će 2014. biti godina rekorda za PC gejming, kako Miler tvrdi: “zahvaljujući brojnim AAA naslovima koji će izaći u toku ove godine, igrači će biti spremni da izdvoje više novca za igre nego ikada ranije.”

“2013. nije bila najbolja godina kada su u pitanju naslovi za PC, uglavnom zato što su se izdavači spremali za nove konzole, Xbox One, i PS4. Verujemo da će zahvaljujući hardverskim mogućnostima novih konzola i PC gejming biznis profitirati, jer sada dolazi do preklapanja tih sistema, smanjuje se jaz koji je postojao, i izdavačima će biti lakše da igre optimizuju za sve platforme.”

11. februara, DFC  Intelligence će objaviti analizu, napravljenu u saradnji sa GameIndustry International. Analiza će biti okrenuta predviđanjima celokupnog rasta potrošnje među igračima bitnijih platformi.

Izvor: OnGamers

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR