DirectX 12 – Upotreba različitih GPU-a

DirectX 12 – Upotreba različitih GPU-a

661
0
PODELI

Jedna od najbitnijih novina koje donosi DirectX 12 je asimetrični multi-GPU, što omogućava korisniku da meša i uparuje grafičke karte različitih proizvođača, sve dok obe karte podržavaju iste instrukcije (DirectX 12).

Breaker

Nije dovoljno da obe karte podržavaju DirectX 12, već i aplikacija/igra mora imati podršku za DirectX 12. Nemojte očekivati da će “starije” DirectX 11 igre raditi brže sa DirectX 12 kombinacijom različitih karata.

DirectX 12 dva različita GPU-a 03

Kod DirectX 12 svaka grafička karta ima svoj memorijski kapacitet, za razliku od SLI ili CrossFire kada se isti podaci kopiraju u sve karte.  To znači da kod DX12 dve grafičke karte sa po 4GB memorije daju 8GB iskoristive memorije, dok bi kod SLI i CF to i dalje bilo 4GB korisnog kapaciteta. Microsoft je inovirao novu metodu za rendering sa više GPU-a koju je nazvao Split Frame Rendering (SFR). To znači da se prikazana scena deli na kvadrate, koje svaki od GPU-a nezavisno obrađuje!

DirectX 12 dva različita GPU-a 00

Sajt Anandtech je na osnovu Microsoftove tvrdnje napravio multi-GPU konfiguraciju koristeći jednu Radeon R9 Fury X i jednu Geforce GTX 980 Ti i došao do zanimljivih zaključaka.

Za početak, da, rendering svakog drugog frejma (što je najčešći način za korišćenje dve grafičke karte) radi bez problema. Bilo je poboljšanja performansi za više od 50%, ali ni približno kao prilikom korišćenja dve iste grafičke karte u CrossFire ili SLI.

Radeon R9 Fury X i Geforce GTX 980 Ti

Drugo, veliki uticaj na performanse ima koju grafičku kartu koristite kao primarnu, a koju kao sekundarnu. Prilikom ovog testiranja, Anandtech je došao do zaključka da kombinacija u kojoj je Radeon R9 Fury X primarna, a Geforce GTX 980 Ti sekundarna, pruža nešto bolje performanse u odnosu na situaciju kada je GTX 980 Ti primarna!

Uparivanje različitih grafičkih karata od istog proizvođača (npr. GTX 980 Ti i GTX Titan X) isto funkcioniše. Što je najbolje, sve radi stabilno u bilo kojoj kombinaciji.


DirectX 12 dva različita GPU-a test

Ono što je ovde pod znakom pitanja je koliko dugo će ovo trajati, jer će proizvođači grafičkih karata možda u budućnosti odlučiti da onemoguće uparivanje svog modela sa konkurentskim proizvodom. Optimizacija prilikom korišćenja više grafičkih karata istovremeno (CrossFire i SLI) je nešto na šta su AMD i Nvidia utrošili puno vremena i resursa, pa je pitanje koliko bi truda uložili u optimizaciju rada karata čija se arhitektura drastično razlikuje.

 

 

Izvor: TechPowerUp

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR