DirectX 12 će omogućiti Multi-GPU kombinacije GeForce i Radeon kartica

DirectX 12 će omogućiti Multi-GPU kombinacije GeForce i Radeon kartica

837
3
PODELI
Geforce_titan_z-12-Radeon

Po nedavno procurelim informacijama, DirectX 12 grafički API će doneti i jednu iznenađujuću mogućnost. Naime, jedna od glavnih stvari koji će doneti DirectX 12 su asinhrone Multi-GPU mogućnosti. Ovo znači da će ovaj API moći da kombinuje sve različite grafičke resurse u sistemu i sve ih stavi u jedan isti “koš”. Onda ostaje na razvojnom timu koji radi na nekoj igri da podeli procese kako oni žele. Ovo u teoriji znači da će biti moguće GPU kombinacije između AMD Radeon i Nvidia GeForce grafičkih kartica, pa SLI i Crossfire možda postanu stvar prošlosti.

Još jedna stvar koju donosi DirectX 12 je da frame buffer (memorija na grafičkim karticama) neće morati više da se mirroruje (kopira) u multi GPU kombinacijama. Ranije, odnosno još uvek,  je u SLI ili Crossfire kombinacijama, korišćen AFR, aletrnate frame renedering. Ovo zahteva od obe kartice da podatke o teksturama i geometriji čuvaju u svojim frame bufferima, što znači da iako obe kartice imaju na primer po 4GB memorije, na raspolaganju će biti frame buffer od samo 4GB.

DirectX 12 uklanja 4+4=4 filozofiju i koristiće novi SFR, Split Frame Rendering. Developeri će ručno da podele podatke o geometriji i teksturama između dva GPUa, pa svi GPU-ovi onda mogu  da rade zajedno na svakom frejmu. Svaki od GPU-ova će onda raditi na određenom delu ekrana, a broj delova na koji će biti podeljen ekran, zavisiće od broja GPU-ova, odnosno grafičkih kartica u sistemu.

1854.directx12v5_w_600

Ova tehnologija bi znatno trebala da smanji latenciju (odziv), a objašnjenje za ovo je jednostavno, Sa AFR, određeni broj frejmova moraju da budu poređani po redosledu za glatke perfromanse, ali ovo praktično znači da će slika na ekranu uvek kasniti 4-5 frejmova u odnosu na akcije korisnika. Ovo možda donosi veliki frame rate, ali latencija će učiniti samo igračko iskustvo mnogo manje glatkim. Sa SFR renderingom, u redu je uvek samo jedan frejm ili čak manje i svaki GPU radi na različitom delu ekrana. Ako dubina reda opadne, frame rate treba da poraste, zbog oslobađanje resursa.

Neimenovani izvor tvrdi da DirectX 12 tretira sve GPU-ove u multi-GPU kombinacijama, kao jednu veliku moćnu grafičku karticu. Tako da korisnici dobijaju performanse kao da imaju tu jednu snažnu grafičku karticu, ali sa više grafičkih kartica koje koriste.

Treba napomenuti da AMD Mantle API već podržava SFR. A ova tehnologija se odavno koristi u snimanju filmova, fotografiji, 3D modelingu, a u 90-im godinama XX veka, čak i neki grafički engine-i igara su je podržavali.

Izvor tvrdi da će DirectX 12 podržavati sve ovo sa različitim GPU arhitekturama u isto vreme. Ovo znači da će Nvidia GeForce GPU-ovi moći da rade zajedno sa AMD Radeon GPU-ovima u istom računaru i da renderuju istu igru, pa i isti frejm.

Ovo bi moglo da znači da ćete moći da kombinujete i Nvidia i AMD softver i mogućnosti koje vam se dopadaju. Recimo volite da koristite GeForce Experience, ali želite da iskoristite i AMD True Audio i FreeSync. E pa, sve su šanse da će ovo biti moguće kada se DirectX 12 zvanično i pojavi.

Mogućnost kombinovanja grafičkih resursa koje donosi DirectX 12 koristiće  i laptopovima sa dual-graphics rešenjima ili desktop sistemima koji kombinuju APU procesor i diskretni GPU. DirectX 12 će omogućiti da svi grafički procesori rade zajedno i kombinuju resurse. I kao što već pomenusmo SLI i Crossfire tehnologije možda postanu prevaziđene.

Začkoljica je što je sva optimizacija i podela resursa između GPU-ova ostavljena na razvojnim studijima, developerima, da reše za svoje igre. Tako da će samo od njih zavisiti kako će DirectX 12 i biti iskorišćen.

Šta vi mislite o ovim korisnim novinama koje će doneti DirectX 12?

Izvor: tom’s HARDWARE 

3 KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR